طراحی سایت Seo Friendly

طراحی سایت سئو دوستانه یا Seo Friendly چیست؟

سایت هایی که برای سئو بهینه سازی شده است دارای بازدید بیشتری هستند زیرا این وب سایت ها برای موتورهای جستجو بهینه شده هستند. شما باید کاربران خود را در الویت قرار دهید . سایت های خود را برای کاربران و همینطور موتورهای جستجو طراحی کنید . 

بهترین روش ها برای ایحاد صفحات سایت

برای اینکه گوگل بتواند مطالب سایت شما را به طور کامل ایندکس کند شما باید سایت خود را در این زمینه بهینه سازی کنید.

 اولین کاری که باید انجام دهید این است که برای تصویر خود alt قرار دهید تا گوگل بتواند تصاویر را شناسایی کند. اگر شما تعریفی از تصاویر خود قرار ندهید گوگل نمی تواند تصاویری که شما در سایت قرار داده اید را شناسایی کند. برای تصاویر خود نام متناسب با موضوع مورد نظر و همینطور توصیف ویژگی عکس ALT را تعریف کنید. 

در برخی موارد محتوای پنهان شده در پشت برخی از قسمت ها مثلا پست فرم ها و منو ها ممکن است از دید موتورهای چستجو پنهان بماند. در طراحی وبسایت خود دقت کنید و مطالب را به صورتی قرار دهید که کاملا قابل خواندن باشند و گوگل به راحتی بتواند آنها را ایندکس کند.

در صورتی که شما از ویدئو و یا فایل صوتی در سایت خود استفاده میکنید در رابطه با این بخش حتما باید از متن مرتبط استفاده نمایید. بنابراین اگر فایل چندرسانه ای در سایت خود منتشر میکنید حتما اطلاعات مورد نظر در رابطه با آن را نیز در اختیار گوگل قرار دهید.

صفحات مسدوده شده

متا تگ "noindex" در Robots.txt به موتورهای جستجو می گوید که صفحه ای را فهرست نکنند و این صفحات یا در دست ساخت هستند یا فقط برای کارمندان داخلی طراحی شده اند . ولی باید دقت داشته باشید که در صفحات دیگر سایت شما و همینطور صفحاتی که مشتریان به آن دسترسی دارند نباید از این تگ استفاده کنید.

از مرورگرSEO استفاده کنید

آیا می خواهید 100٪ مطمئن شوید که محتوای شما ایندکس شده و ربات های گوگل در داخل سایت شما خزیده است؟ از مرورگر SEO استفاده کنید. مرورگر SEO به شما نشان می دهد که صفحه شما از نظر موتورهای جستجو چگونه به نظر می رسد.

من توصیه می کنم از مرورگر رایگان و مفید Zeo SEO استفاده کنید:

شما فقط باید یک URL از سایت خود در ابزار وارد کنید  سپس سایت خود را از دیدگاه عنکبوت گوگل مشاهده خواهید کرد. اما اگر متوجه شدید بخش هایی از سایت شما قابل مشاهده نمی باشد بنابراین این قسمت ها برای گوگل هم قابل مشاهده نیستند.

صفحات سایت خود را در وبمستر معرفی کنید

کنسول جستجوی Google دارای ویژگی های خوب برای بازرسی URL است. اگر Google مشكلی در دسترسی به صفحه شما دارد ، به شما اطلاع می دهد. اگر همه چیز خوب باشد ، علامت سبز دریافت می کنید و اگر مشکلی در صفحات سایت شما وجود داشته باشد به صورت قرمز آن را خواهید دید.

معماری ساده وب سایت

ممکن است معماری وب سایت پیچیده به نظر برسد. اما اینطور نیست. معماری وب سایت به سادگی چگونگی پیوند کلیه صفحات سایت شما با یکدیگر است. به طور کلی شما باید معماری وب سایت خود را ساده نگه دارید در صورتی که معماری مشخصی در سایت خود نداشته باشید پیدا کردن صفحات در سایت شما مشکل خواهد شد و گوگل به خوبی نمی تواند سایت شما را ایندکس کند.

محتوای بی نظیر

گوگل از محتوای های تکراری متنفر است و در واقع اگر سایتی را با محتوای تکراری پیدا کند ، رتبه بندی سایت دچار مشکل می شود و یا سایت از فهرست گوگل به طور کلی حذف شود. به همین منظور ما باید محتوای باکیفیت برای سایت خود ایجاد کنید. 

بنابراین برای تمامی محصولات ، مقالات و یا هر بخش دیگری که در سایت خود دارید محتوای جدید استفاده کنید.

از تگ کنونیکال استفاده کنید

در صورتی که در سایت خود چندین صفحه مختلف ولی با محتوای مشابه دارید از تگ کنونیکال استفاده کنید. در این صورت فقط صفحه ای که آن را کنونیکا ل کرده اید در رتبه بندی گوگل خواهد امد. اگر چندین مطالب شبیه هم دارید این درست نیست که تمام این صفحات مشابه در گوگل رتبه بندی شود در صورتی که از این برچسب استفاده کنید به گوگل میگویید ارزش این صفحه از صفحات مشابه دیگر بیشتر است. بهترین نکته این کار این است که گوگل سایت را برای محتوای تکراری مجازات نمی کند.

 

ساختار آدرس صفحات سایت

از ادرس صفحات مناسب با موضوع سایت خود استفاده کنید. در واقع از آنجایی که یادآوری url ها سخت است باید سعی کنید از ادرس سایتی استفاده کنید گه عجیب و غریب نباشد و کاربر را گیج نکند. گوگل برای اینکه به موضوع صفحات سایت شما پی ببرد از این بخش استفاده می کند. بنابراین از url هایی استفاده کنید که سایت شما را توصیف می کنند و به کاربران و موتورهای جستجو سرنخی از موضوع صفحه شما بدهد. و این به راحتی به خاطر سپرده می شود.

 

 

مقاله های مرتبط طراحی سایت Seo Friendly

آشنایی با اصطلاحات سئو

برای آموزش سئو نیاز دارید تا با اصطلاحات اون هم آشنا بشید. در این مقاله تمامی اصطلاحات on page و بهینه سازی داخلی یک وب سایت برای کسب رتبه و همینطور off page که فرآیندی خارج از سایت است را یاد میگیرید. 

7 مرحله ساده برای استراتژی SEO

شرکت شما وب سایت برای خدمات خود یک وب سایت ایجاد کرده است و شما مسئول محتوا و شما مسئول بهینه سازی موتور جستجو (SEO) نیز هستید. چه شما در حال تحویل گرفتن ، بهبود یا شروع  استراتژی SEO خود باشید ، اصول SEO آنقدرها سخت نیست. با اینکه سئو دائما در حال پیشرفت است و دانش زیادی در زمینه سئو وجود دارد، موتورهای جستجو مانند گوگل در زمینه به روزرسانی الگوریتم های خود ، دائماً در حال تغییر است.  این هفت روش ساده برای ایجاد یک استراتژی قوی SEO را بررسی کنید: 

فرق بین اصطلاح SEM و SEO چیست ؟

مهمترین تفاوت بین این دو اصطلاح این است که Search Engine Optimization (SEO)  روی بهینه سازی سایت کار می کند و Search Engine Marketing (SEM)   علاوه بر اینکه ترافیک را هدایت می کند, ورودی ترافیک از هر دو نتایج معمولی و پولی گوگل را مشاهده و مانیتورینگ می کند.